D&D ve Benzeri Oyunlarda “Kötü” Parti Oynamak

4 kişilik standart parti düşünelim ve bunlara, o sınıf için en klasik kötü karakter fikrini verelim:

Gruptaki düzenbazın amacı sürüyle para çalarak zengin olmak, savaşçının amacı kendine lord’luk kurmak, rahibin amacı kötü tanrısına hizmet etmek ve büyücünün amacı gizli büyülerle ölümsüzlüğe erişmek olursa bu parti elbette uzun süreli olmayabilir.

Buna rağmen, karakterler ve amaçları değişmeden hepsi bir oyunda toplanabilir. Rahip oyunun merkezine yerleştirilir, tanrısı da büyücünün ölümsüzlüğünü destekleyen türde bir tanrı olarak ayarlanır. Savaşçının bizzat kilise tarafından, rahibi koruması karşılığında ilerleyen yıllarda lord’luk teklif edilir, düzenbaza ise sağlam ödeme yapılır ve parti ile kaldığında kendisi kazanacağından çok daha büyük servet elde edeceği vaad edilir.

Böylece alakasız görülen bir partiden bile, uzun süre bir arada kalacak bir kötü yönelimli parti ortaya çıkar.

evilParty5

Goblin’ler bile birlikte yakıp yıkmaktan zevk alıyorlar…

Kötü Parti Oynamanın Zorlukları

Evet, duruma göre çok daha keyifli olduğundan ve çeşitli ırk, sınıf, eşya, büyü vs. lere ulaşımınızı sağladığından bahsetmiştik. Ancak bir şekilde ortak amaç sağlansa bile, kötü partilerin kendilerine göre bazı dezavantajlı yönleri bulunur:

Öncelikle, ortak amaç sağlansa bile oyuncuların karakterleri istediklerini elde etmek için güç kullanmaya, sinsilik yapmaya yatkın karakterler olacakları için çok tutarlı karakterler olmadıkları sürece birbirlerine karşı bu tür davranışlar sergilemeleri görülebilir. Bu durumda bazen DM, istemeden de olsa sopayı göstermek zorunda kalabilir.

Hextor kilisesi adına birlikte göreve çıkan adamları düşünelim, biri sırf kendi çıkarı için diğerine zarar vermeye kalkışırsa Hextor, görevlerinin bir kişi eksik devam etmesinin riskli olacağını düşünüp müdahale edebilir ya da bu durumdan hoşlanmayacağını bir şekilde hissettirebilir.

Drow kardeşleri düşünelim. Eğer kritik bir aileler savaşı öncesi, evin silah ustası ben olacağım diye abisini öldürmeye kalkacak olursa anneleri duruma el koyabilir. Bu kaçınılmaz karşılaşmayı belirsiz bir tarihe kadar erteleyebilir.

Oyuncuların birbirlerine karşı tavırlarında sınırlar belirlenmiş olsa dahi, çevrelerine karşı bu tür yaklaşımlar sergilemeleri kaçınılmaz hatta doğaldır. Eninde sonunda bir şeyler çalarlar, birilerini öldürürler, bir yerleri ele geçirmeyi denerler, birilerine zarar verirler. Doğası gereği kötü partiler, toplumun ve otoritelerin ilgisini daha çabuk çekerler. Nihai olarak kendilerine karşı harekete geçen birileri olmaya başlar.

Burada kötü partilerin esas zaafı şu olur:

“İyilerin düşmanı sadece kötülerdir ancak kötülerin düşmanı hem iyiler, hem de diğer kötülerdir”

Yani pratikte, karşılaşacakları hemen herkes potansiyel düşman olabilir. Bu da sürekli risk altında olacakları anlamına gelir. Ciddi anlamda birbirleri ile iyi geçinemezlerse, yenilgi çok daha erken gelebilir.

Özetle, diyoruz ki arada kötü yönelimli partiler oynamak da oldukça keyiflidir. Bunları denemekten çekinmeyin ve eğer sizinde benzeri, uzun sürmüş kötü parti deneyimleriniz varsa bizimle paylaşın!

Herkese iyi oyunlar…

Yorumlar