Heroes of The Storm: Taktika 101

DOTA’dan farklı olarak bazı HOTS haritalarında hiç dar alan olmadığı gibi, bazılarında da sürekli dar yerlerden geçmeniz gerekebilir. Sadece dar alanlar olmasına da gerek yok, Örneğin açık alanda kaçan bir Kael’thas’ın önüne atlayan Valla bir saniyeliğine olsa bile ona engel olarak arkadan gelen Uther’ın stun atmasını sağlayabilir. Diablo gibi tank herolar özellikle büyük cüsselerini avantaja çevirmekte.

Hanımefendiyi dikkatli izleyiniz. Zor olmasa gerek?

Hanımefendiyi dikkatli izleyiniz. Zor olmasa gerek?

Harita Görevi, HOTS’un Bütün Olayı!

Oyunun kendine has bir “Map Pool”u var. Hero League’de hangi haritada savaşcağınızı bilip ona uygun bir kahraman seçebiliyorken, Quick Match sizi rastgele bir haritaya atıyor. Tüm haritaların ortak noktası, bir görev olması. Blizzard’ı bu konuda tebrik etmek istiyorum çünkü görevleri kurnazlıkla yapan takım, teamfight’tan da haritadan da galip ayrılıyor. Görevin vakti geldiği zaman işi gücü bitirip, koşup, takımca yapmanız gerekiyor. Çoğu görevi kendi başınıza yapmak ya zor, ya da çok riskli. Peki bu kurnazlıklar neler olabilir? Harita görevleri, kahramanların biraz mana ve ability kullanması gereken yerler oluyor genellikle, Görev yerlerinde de pusu kurmak için ideal yerler oluyor. Örneğin, Sky Temple haritasında bir Temple’ın yapacağı son beş saldırı engellenemiyor ve kontrol en son kimdeyse onun oluyor. Düşmanların Temple Guardian’larıyla biraz uğraşıp, ability’lerini kullandıkları anda tüm takımınızla bastırıp son vuruşları almanız çok yüksek bir ihtimal. Ayrıca süresi tam belli olmasa da sırayla hangi tapınakların aktive olacakları belli, Specialist heroların buna göre davranması önemli bir nokta.

Riskli Bir Taktik: Core Rush

Haritalardan bahsettik, görevlerin öneminden, evet ama şöyle bir durumda var: Late-game. Artık iki takımda 20. seviyeye vardıktan sonra sormak gerek: “tehlikenin farkında mısınız?” Artık takımlar karşı tarafın Core binasını yardım almadan kendi başlarına yıkabilecek potansiyele sahipler. Late-game geldiği zaman harita görevlerini yaparken daha da dikkatli olmak gerekiyor çünkü dediğimiz gibi görevler ve oyun, kurnaz olanı, hızlı düşüneni ödüllendiriyor. Ezici üstünlükle kazandığınız bir oyunu saniyeler içinde kaybedebilirsiniz.

O Core'lar yıkılacak!

O Core’lar yıkılacak!

Biz Garden of Terror için seed toplayalım derken bir bakmışınız düşman takım sizin Core’a saldırıya geçmiş! Bunun yanı sıra kaybettiğiniz bir teamfight’ın sonu, maçında sonunu belirleyebilir. Nasıl sizin için tehlikeli bir durumsa, bunu bilip avantajınıza kullanmak da sizin elinizde. Rakipleriniz kendilerini harita görevine kaptırıp, siz onlar fark etmeden Core’larını yıkabilirsiniz. Haritaların boyutları diğer MOBA’lara göre daha küçük ve takımların verebildiği hasarlar çok yüksek olduğu için hiç beklemediğiniz anda zafer veya yenilgi alabilirsiniz.

Maçları çok hızlı ve aksiyon dolu bu oyunda MOBA’lar arasında stratejidense, taktiği öne çıkaran Heroes of The Storm’da dikkat etmeniz gereken bazı temel olgulardan bahsettim.  Şimdi, Nexus’a gidip, sevdiğimiz efsaneler arasından seçip heyecan dolu savaşlarda yer alırken, daha bilinçli şekilde oynamanın püf noktalarını biliyorsunuz. Bu noktalara dikkat etiğiniz sürece geriye kalanlar tecrübe kazanmak, kahramanları ve talent’ları bilmek. İyi şanslar Kahraman(giller)!

Blizzard’ın MOBA’sı “Heroes of the Storm”un Alpha Testinden İzlenimler Heroes of the Storm – İlk İnceleme!

Yorumlar