Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak #3 Hobgoblin

Hobgoblinleri Tanımlayan Özellikler

  • Ağır ve kendilerine has zırhlar, kalkanlar
  • Taktik savaş, kuşatma silahları
  • Organize, askeri güce dayalı kültürel yapı
  • Fetih ve köle/zenginlik ele geçirme
  • Ele geçirdikleri ya da yerleştikleri yerleri güçlendirip savunmalar kurma
  • Baskıcı ve sert hiyerarşik yapılar

hobbo3

Hobgoblinlerin Seçtiği Sınıflar

Eski editionlarda da hobgoblinlerin favori sınıfı daima fighter olarak belirlenmiştir. Ancak hobgoblinler, vahşi ırkların “insan ırkı” gibidirler. Bu yüzden hemen her sınıftan, her versiyonundan aralarında bulunabilir. En az görülen ise barbarian (chaotic olduğu için) ve versiyonlarıdır.

Fighter – En çok Battle Master olmak üzere hepsi.
Rogue – Tercihen fighter multiclass olmak üzere hepsi.
Cleric – War domain ağırlıklı.

Yine diğerlerine göre daha çok tercih edilebilir sınıflar ise;
Warlock – çoğunlukla Fiend Patron ve Blade Pact
Sorcerer – Draconic
Bard – College of Valor
Monk – Shadow

Oynanabilir Versiyon

Şu anda DM’s Guide’da Hobgoblinlerin oynanabilir ırk olarak verilen değerleri ağaşıdaki gibidir;

Martial Advantage: Hobgoblin, düşmanının 5 ft (1 kare) yakınında başka bir hobgoblin olduğu sürece, düşmana karşı hasar bonusu (2d6) elde eder. Her 4 level başına bu hasar (1d6) artar. Level 6’da 3d6, 10’da 4d6 diye ilerler.

Darkvision 60 ft

Ancak diğer normal ırklarda çok daha fazla bonus olduğu için (elf, insan, cüce gibi), bu tür vahşi ırklara da dengeleyecek bonuslar vermek isteyebilirsiniz. Eğer öyle ise Mosnters Manual’den çıkartabildiğimiz kadarıyla, şu şekilde eklemeler yapılarak kullanılabilir;

+2 Str
+1 Dex ya da +1 Con

Ekstralar

Şimdiye kadar tanıttığımız diğer vahşi ırklarda, çok belirgin bir favori sınıf olduğunu ve bu sınıfla multiclass’ın, iyi seçenek olduğundan bahsetmiştik. Hobgoblinlerin favori sınıfı fighter olmasına rağmen, her şeyden fighter multiclass yapılması çok tercih sebebi değil. Herhangi bir şeyi iyi yapabiliyor olmak, hobgoblinler için daha iyi bir seçenek.

Hobgoblinlerin yapısına, tıpkı insanlar gibi hemen hemen her feat uygun geldiği için, seçilen sınıfa göre feat almak daha yerinde olacaktır.

Bu yazı, "Vahşi Irkları Oynamak ve Oynatmak" adlı yazı dizimizin bir parçasıdır.

Yorumlar