Rol Yapma Oyunu Dosyaları – Star Wars: Edge of the Empire
Yıldız Savaşları deyince ölüp bitiyoruz. Gelin bu sefer masa üstünde ölelim. Fantasy Flight Games eline aldığı telif haklarını öyle bir kullandı ki; kendimizi mükemmel bir oyunun içinde buluverdik. Karşınızda Star Wars: Edge of Empire.
Edge of Empire, bir üçlemenin ilk rol yapma oyunu kitabı. 2013 yılında çıkan bu oyundan sonra, 2014 yılında Age of Rebellion ve 2015 yılında da Force and Destiny oyunları da peşinden geliverdi. Bu üç temel oyun, Star Wars temasındaki farklı üç alanı dolduruyor. Aralarında oynanış olarak çok fark olmasa da seçilen karakterler ve skill ağaçları açısından farklılıklar içeriyor.
Edge of Empire bu üçlü serinin ilk kitabı. Seviye sisteminin olmadığı, tecrübe puanı ile özelliklerimizi arttırdığımız bir rol yapma oyunu. Star Wars dünyasından kahraman adayı, ancak mevcut haliyle sıradan varlıkları oynuyoruz. İnsan, droid ya da diğer ırklar arasında bir seçim yaptıktan sonra önce sınıfımızı ve her sınıf için verilmiş üç özellik ağından birini seçiyoruz. Örneğin; eğer Bounty Hunter sınıfını seçtiysek, alet ekipmanları kendi menfaatine kullanan Gadgeter’ı seçebilir ve ilgili yetenek ağacı ile kendimizi geliştirebiliriz.
Bu oyunda bir Han Solo, Leia, Cad Bane, Lando olabiliyoruz. Onlar gibi lazer tabancaları ile ateş ediyor, uzay gemimizle kovalamaç oynuyoruz. Tecrübemiz artarsa bir Boba Fett bile olma ihtimalimiz var. Kendinize kitaplarda okumadığınız özel bir karakter bile yaratabilirsiniz.
Oyun narrative, yani teatral bir çizgiye sahip. Çok detaylı iç betimlemelere sahip ama mesela ateş ediyorum dediğimizde bunun karşılığını sinematik cevaplarla buluyoruz. Bu tarz oyuna çok fazla yakışmış. Bunu daha detaylı anlatabilmek adına ilk önce oyuna has zarlardan bahsetmeliyiz. Oyunun zarları kendine has. Evet 6 yüzlü, 8 yüzlü, ya da 12 yüzlü zarlar kullanılıyor. Ama bunların yüzlerinde sayı yerine başka semboller var. Kimi yüzde sembol yok, kimi yüzde farklı iki sembol beraber var yada iki aynı sembol bir arada.
Nitelik ve ilgili yetenek bir zar havuzu oluşturuyor. Bu zar havuzunu masaya atıyor ve yüzler üzerindeki sembollerin hangisinden kaç tane geldiği değerlendiriliyor. Gelebilecek alternatifler başarı, başarısızlık, avantaj, dezavantaj, kritik başarı ya da kritik başarısızlık.
Vurulma durumlarında iki tip sağlık durumumuz var: Biri fiziksel durumumuzu ilgilendiren health, diğeri ise mental durumları baz alan strain. İkisi de önemli, es geçmemek gerek.
Karşıt avantaj ve dezavantajlar, karşıt başarı ve başarısızlar birbirini götürdükten sonra bir sonucumuz oluyor ve oyun yöneticisi bunu sinematik olarak tasvir ediyor. Diyelim ki başarımız yok ama 2 tane avantajımız var. Sıktığımız kurşun askere isabet etmese de içi gaz dolu olan boruya denk gelir ve çıkan gazlar görüşü engeller bu da oyuncuların kaçması için kısa bir fırsat oluşturabilir. Gerçekten yenilikçi ve güzel bir mekanik ki aynı zamanda Star Wars ruhuna çok uygun.